Suomeksiin Englishпо-русски
Kassalla

Aloitin Finnposilla maaliskuussa Service Deskissä level 1 työntekijänä. Työ on ensimmäinen omaa koulutustani vastaava, joten jännitin kovasti, miten omat taidot riittävät työntekoon. Heti alusta alkaen minut istutettiin luurit päässä tietokoneen eteen vastaamaan puheluihin. Muistan, miten kovasti ensimmäiseen puheluun vastaaminen jännitti, vaikka asiakaspalvelukokemusta minulta löytyykin jo pidemmältä ajalta. Elossa selvittiin ja tämän ensimmäisen puhelun jälkeen puheluita on ehtinyt kertymään jo enemmän, kuin mitä olen laskuissa pysynyt.


Fp blogi2

Finnpos ottaa vieraansa vastaan Tampereella tässä aulassa

Service Deskissä työskentely on monipuolista, vaikka se ulkopuoliselle kuulostaakin vain puheluihin vastaamiselta. Kun puhelin soi, ei ikinä voi tietää, minkälainen ongelma soittajalla on. Alkuun jännitti kovasti, miten hyvin ja kattavasti saa kirjattua vikailmoituksia. Nyt, kun työpäiviä on kertynyt jo enemmän, alkavat helpoimmat ongelmat selvitä jo puhelun aikana, eikä niitä aina tarvitse ohjata eteenpäin itseä osaavammalle henkilökunnalle. Asiakkaat ovat suhtautuneet ystävällisesti, kun kiperimpien kysymysten edessä on joutunut tunnustamaan, ettei itsellä ole taitoa ongelman ratkaisuun.

Työilmapiiristä olen pitänyt kovasti. Tyhmiä kysymyksiä ei täällä tunneta ja aina olen voinut mennä pyytämään apua itseäni taitavammalta henkilöltä. Työpäiviin mahtuu hiljaisia hetkiä, mutta kyllä täällä myös nauru raikaa. Pidänkin siitä, että täällä työyhteisö tuntuu omalla tavallansa yhtenäiseltä perheeltä. Vaikka itse on töissä Service Deskissä, tulee myös esimerkiksi laitepuolen työntekijöitä nähtyä ja heiltä on myös tullut pyydettyä apua työtehtäviin. Pikkuhiljaa alkaa nimetkin yhdistymään kasvoihin, jolloin on helpompi kohdentaa avunpyyntö oikealle asiantuntijalle.

Fp blogi3

Senja Ampuja on työskennellyt Finnposin Service Deskissä kolme kuukautta

Mielestäni täällä myös rohkaistaan oppimaan uutta. Työkaverit ovat valmiita näyttämään alusta alkaen, mitä he ovat tehneet, jonka jälkeen pääsee myös itse kokeilemaan. Olenkin pitänyt siitä, että vastuuta on annettu aina pikkuhiljaa enemmän ja enemmän, kun tietoa ja taitoa on kertynyt. Työn jälki myös tarkastetaan, jolloin tehtyihin virheisiin saa nopeasti palautetta ja korjausehdotuksia. Olen myös päässyt kehittämään omaa kielitaitoani, kun linjan toisessa päässä on ollut ruotsia tai englantia puhuva asiakas. Erityisesti olen pitänyt siitä, että asiakkaat ovat olleet valmiita puhumaan ruotsia kanssani, vaikka se on ollut ruosteessa. Harjoitus tekee mestarin tässäkin asiassa.

Työpäivät kuluvat ongelmia ratkoessa ja kerran viikossa viikkopalaverissa istuessa. Näistä palavereista pidän paljon, sillä silloin saman pöydän ääreen istuu eri osastoilta työntekijöitä, jolloin pääsemme vaihtamaan työkentän kuulumisia toistemme kanssa. Yksikään päivä ei ole ollut samanlainen, vaan olen kokenut oppineeni joka päivä jotain lisää.


Fp blogi4

Finnposin Service Desk päivystää kesän pyhinä

Tämä työpaikka yhdistää omaa ammattitaitoa ja kiinnostusta vastaavat asiat: it-alan ja asiakaspalvelun. Odotan innolla, minkälasia haasteita Finnpos vielä kesän aikana tarjoaa.


Senja Ampuja
järjestelmäasiantuntija

Senja työskentelee Finnpos Systems Oy:n Service Deskin level 1:sessä.
Kategoriat: